Restaurangen från helvetet

Da Vinci. Efter den italienske konstnären, uppfinnaren och mångsysslaren Leonardo da Vinci. Så heter den nyöppnade restaurangen i Jomtien som jag och en norsk medborgare besökte ikväll. Jag kan väl säga direkt att det skulle vi inte ha gjort! Fast det kanske ni redan räknat ut av den något tillspetsade rubriken. Det började med att vi skulle gå in och titta på hur det såg ut inne på restaurangen, den är nämligen stor och lyxig och med en imponerande uteservering. Vi kom inte in! Vi blev stoppade i dörren av en ryska som såg ut att komma från en helt annan branch om ni förstår vad jag menar. Norrmannen hade fel skor och jag skulle tydligen ha haft lite längre byxben på shortsen. Det var väl strax under 30 grader i luften. Till saken hör att serveringspersonalen, som bestod av några tjejer som garanterat aldrig hade serverat förut, själva sprang omkring som yra höns i avklippta jeansshorts och visste inte ens till vilket bord som maten som dom kom med skulle! Vi satte oss emellertid på uteserveringen och kollade menyn och där fick vi sitta tills vi efter mycket om och men lyckades få beställa. Vinet kom in och efter en lång stund också min mat som jag tidigare såg var och vände vid ett annat bord! Några bestick fick jag dock inte! Fick vänta ett bra tag igen och till och med påminna om att jag inte hade nåt att äta med! Men värre var det för norrmannen, han fick sin mat efter ca en timma, när jag för länge sedan hade ätit klart! ”Problem i köket” sa dom när vi frågade (irriterat). Men att t.ex. bjuda på en kopp kaffe efter maten för att få oss på bättre humör var det naturligtvis inte tal om. Nej, det enda positiva man kan säga om den här ”lyxrestaurangen” med sina strikta klädkoder är att det fanns två stora luftkonditionneringsaggregat på uteserveringen! Da Vinci rekommenderas inte, vill du äta god italiensk mat så ska du gå till la Merenda! (Jag tog en bild på maten, inte ens den blev bra!)

Leonardo

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

