l’italiano

Ikväll så gjorde jag ett återbesök hos den överförfriskade kocken och fann en gråtande kock. Ja, det är inte så farligt som det låter, varken det ena eller det andra. Jag åt i alla fall en tidig middag eftersom jag förra gången noterade att det där med en rökfri avdelning i restaurangen inte alls fungerade. Då satt både gäster och kock i den rökfria och rökte och jag satt i rökavdelningen! Där var det ingen som rökte! Ikväll (kl 17) var jag den enda gästen och den italienske kocken var redan i högform. Han satt åter i den rökfria avdelningen och rökte och drack öl och spelade upp musikvideor från Youtube på tv-skärmen. Phil Collins verkade stå högt i kurs men också italienska artister såklart. Jag måste erkänna att jag inte är så uppdaterad på italiensk musik så när vi försökte kommunicera i ämnet så drog jag till med några gamla låtar som jag kom ihåg, nämligen ”Tintarella di luna” och ”Volare”! Ingen av dom gamla godingarna föll emellertid den italienske kocken i smaken, han förklarade att han hört dom till leda och var hjärtligt trött på dom! Men när jag nämnde Eros Ramazzotti så letade han fram en video där han (Eros alltså) sjöng någonting om ”den förstfödda” eller liknande. Det var då som kocken började gråta. Han blev väldigt rörd eftersom låten tydligen hade något samband med hans egna barns födelse. Han berättade också att han uppkallat en dotter efter en italiensk sångerska, jag är lite osäker men det kan ha varit Laura Pausini. När jag ätit klart (en jättegod Ravioli) så stod kocken upp och ”dirigerade” när Pavarotti sjöng duett med Eros Ramazzotti. Efter det så dök Tina Turner upp (i musikvideon) men då hade jag betalat och var på väg ut. Och som sagt, maten är verkligen toppen på den här italienaren. Och underhållning får du på köpet. Och här en liten videosnutt.

Italian rest. Jomtien

Italy restaurang

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

