American breakfast at ”Corner”

Idag åt jag frukost på ”Corner”, en restaurang som ligger bara ett tiotal meter från där jag bor. Utanför Corner (som helt logiskt ligger ligger i ett hörn) vajar dom norska och svenska flaggorna. Gästerna består nog av minst 80 %  norrmän, kanske 10 % svenskar och 10 % övriga. Överhuvudtaget så verkar norrmännen vara i majoritet här nere, åtminstone av dom som bor här mer eller mindre permanent. Eftersom många av mina läsare visat stort intresse för mat och vad den kostar,  så kommer frukosten här. Jag har dock valt bort både ”ham and sausage”, istället får jag automatiskt lite mera bacon. Kaffet som också ingår måste man be att få efteråt, annars så kommer det in tillsammans med maten eller rent av före. Och det vill man ju inte. Läs här. På Corner kostar American breakfast 100 THB, ca 23 kr.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

