Den tredje dagen

Idag startade jag som vanligt med några längder i poolen. Den ligger på samma våning som jag bor, vån 4, fasligt praktiskt. Sedan blev det frukost på ”Ocean Café” som så många gånger förut, ett himla trevligt och fräscht ställe. Gratis WiFi, Aircondition och RÖKFRITT! Så nära paradiset man kan komma alltså. Därefter blev det en tur med Songtaew in till Pattaya för att handla lite och ta en promenad längs Beach Road. När jag kom hem till Jomtien igen gick jag till favoritstället, vet inte vad det heter om det nu överhuvudtaget har nåt namn. Där ryms bara fem bord och så ”Mama-san” som står och wookar. Idag blev det ”Chinese broccoli and crispy pork with rice” (and egg!), 60 THB. Köttet var liksom knaperstekt, grymt (förlåt) gott.  Ja, det var så långt, kl är snart 18 och det börjar mörkna så smått och komma några regnstänk. Här lite bilder, den första tagen från mitt fönster.


 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

