Sweetie, jag har städat. Puss!

Någon av hyresgästerna i min trappuppgång är arg (trots ”Sweetie”), och det med all rätt. Att använda tvättstugan som lackeringsverkstad låter väl inte så där jättebegåvat. Och att sen dessutom inte städa efter sig höjer ju inte betyget precis. Men den ironiskt skrivna lappen får däremot högsta betyg av mig. Min egen erfarenhet av hyreshus är att det verkar alltid finnas minst en idiot i varje trappuppgång. Ungefär som om det vore en naturlag. Om du nu själv råkar bo i en trappuppgång utan en endaste idiot så är jag rädd för att det i så fall bara är undantaget som bekräftar regeln. Men grattis i så fall!


Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

