Damn You, McDonald! Del 1

För att göra en kort historia lång, så här var det. I går tog jag bussen (Swebus) från Göteborg till Vimmerby för att hälsa på tjocka släkten. När jag var på väg till bussen så stannade jag till vid McDonalds inne i Nordstan för att köpa en hamburgare. Jag beställde den minsta modellen, men det skulle ta några minuter så jag blev erbjuden att få en Cheeseburgare istället som redan låg färdig. Jag antog erbjudandet och betalade 10 kr. Det skulle jag inte ha gjort! Ja, antagit erbjudandet alltså. Eller betalat heller för den delen. För efter ca tre timmar så började jag må illa och svettas något alldeles otroligt. Det hela blev bara värre och värre och paniken var nära. Jag klarade mig i alla fall fram till Vimmerby, men i stället för att gå till Turistbyrån och hämta ut nycklar till mitt boende så blev jag tvungen att snabbt ta en taxi till min syster. Svetten dröp om mig när jag kom fram, och eftersom illamåendet nu var på absolut toppnivå så blev det raka spåret in på toaletten för att bli av med hamburgaren. Efter det så blev jag liggande i flera timmar, och jag frös så jag skakade. Senare på kvällen så var jag i alla fall uppe på benen, om än väldigt darrig. Så det blev till att tillbringa natten på syrrans soffa. Ja så kan det gå om man köper hamburgare på McDonalds. Jag har delgett McDonalds min upplevelse och nu väntar jag med spänning på deras svar. Att det är hamburgaren som är boven i dramat råder det ingen som helst tvekan om. Det enda som jag åt innan på morgonen var nämligen en helt vanlig frukost bestående av te och ett par ostmackor. Fortsättning följer.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

