Coffee later!

Jag brukar äta frukost här, på ”Sea Falcon”. Restaurangen ligger i början av Dongtan Beach, vid en liten lugn gata som är en förlängning av Jomtien Beach Road. Jag beställer alltid Scrambled eggs, Bacon, Toasts, Orange Juice and Coffee. Dessutom så får man alltid en sorts stekta, otroligt mjuka potatisar samt sallad med melon till. Det här med kaffet är ett kapitel för sig. Säger man inget så kommer det in samtidigt med dom skramlade äggen, baconet och allt det andra. Och så vill man ju inte ha det. Därför säger jag alltid: ”Coffee later!” Efter att ha varit där några gånger så rabblade kyparen min beställning utan att jag behövde säga något, och han avslutade alltid med ett glatt: ”Coffee later?” Det verkade som om han var särskilt stolt över att komma ihåg just detta. Numera så hälsar han bara och tittar frågande när jag kommer och jag nickar till svar och så är beställningen klar. I början så stod han och vaktade när jag åt min frukost för att sedan smyga fram som ett lejon på ett byte med kaffekoppen i högst hugg precis innan jag tagit dom sista tuggorna på själva frukosten! Det hela blev faktiskt lite stressande till slut, man fick liksom ingen chans att pusta ut innan kaffet stod rykande framför näsan. Men nu så har han förstått att jag gärna vill sitta och ta det lugnt ett tag och bara njuta av utsikten över Dongtan Beach innan det är dags för kaffe. Här frukosten, modell stadig. 120 THB, ca 25 kr. Inkl kaffe naturligtvis. Men det kom ”later”.

Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar